Translate

Zoek je iets?

donderdag 4 augustus 2016

Met deze tips krijg je een mooie huid


Hoi allemaal,

Je ziet ze op Instagram vast wel allemaal voorbij komen: Meisjes met een flawless huid. Ze hebben nooit een vlekje en puistjes komen niet in hun woordenboek voor.
Daarnaast hebben modellen er ook een handje van. Je kan ze nooit betrappen op een klein vlekje wat hun huid minder flawless maakt. Hartstikke leuk dat zij dat hebben, maar jij (en ik stiekem ook) wilt ook zo'n huidje.
Vandaag laat ik jullie wat tips zien die je wellicht kunnen helpen een mooie huid te krijgen.


Tip 1: Reinigen
Dit weet je natuurlijk al lang, maar reinigen blijft belangrijk. Reinig je huid elke ochtend en avond om een mooiere huid te krijgen. Ikzelf gebruik 's ochtends een speciale zeep en 's avonds reinig ik het met verschillende producten. Ik vind het heel fijn om er 's avonds een vast ritueeltje van te maken, eventjes jezelf helemaal verwennen voor je gaat slapen, heerlijk!
Wat je koopt voor je gezicht hoeft helemaal niet heel duur te zijn. Ik ben bijvoorbeeld zeer te spreken over de reinigingsproducten van HEMA en Nivea. Je moet er alleen op letten dat je spullen koopt die bij jouw huidtype past.

Tip 2: Vermijd de handdoek/washand
Ik weet het, het is zo makkelijk om 's ochtends je gezicht met een washand te wassen en vervolgens snel droog te schrobben met een handdoek, maar als jij een flawless huid wil is dit niet de manier.
Door een washand kan je huid gaan irriteren. Daarom is het slim om een kommetje te maken van je hand en 10x koud water in je gezicht te gooien (dan ben je in één klap wakker, maar het schijnt ook je poriën te sluiten). Schrob je gezicht daarna niet droog met een handdoek, maar laat het rustig opdrogen. Wil je het toch droog maken? Dep het dan droog!

Tip 3: Van binnen uit 
Het beste is natuurlijk om je huid van binnenuit een boost te geven. Dit kan je doen door gezond te eten (drink per dag 1,5 liter water om je huid elastisch te laten zijn en eet bijvoorbeeld avocado om de huid te ontgiften (lees op Glamour.nl meer tips over voedsel) 
Daarnaast is sporten erg belangrijk. Als je elke week minstens 3x een halfuurtje sport zal je huid meer gaan stralen!

Tip 4: Scrubben maar
Voor een stralende huid moet je je huid eens per week scrubben. Hierdoor scrub je alle dode huidcellen weg en zal je huid dus meer gaan stralen. Let bij een scrub op dat je een scrub koopt speciaal voor het gezicht. De scrubs voor het lichaam zijn te grof voor je gezicht.

Tip 5: Laat het bloed stromen
Zorg ervoor dat een paar keer per dag je bloed naar je hoofd stroomt, dit zorgt ervoor dat de giftige stoffen uit je gezicht verdwijnen. Doe dit niet langer dan 3 minuten per dag!
Je kan dit bijvoorbeeld doen om met je hoofd over je bedrand te hangen.


Dit waren mijn 5 tips voor een flawless huid. Ik heb hier in elk geval heel veel aan gehad en ik hoop jullie ook!

Tot snel!

Meer lezen?
wikihow
enfait
glamour

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow