Translate

Zoek je iets?

zondag 15 november 2015

How to: Een overzichtelijke/populaire instagram feed


Allereerst wil ik zeggen dat ik het vreselijk vind wat er allemaal in Parijs is gebeurd. Mijn gedachte zijn bij de slachtoffers en nabestaande.  #prayforparis



Instagram is één van de populairste social media kanalen van dit moment. Veel mensen vinden het dan ook leuk om een mooie instagram feed te hebben en daar echt hun best voor te doen. Ik ook! Ik vind het heerlijk om producten op 400 verschillende manieren te fotograferen en alles zo te bewerken dat mijn instagram feed overzichtelijk is. Ik zeg niet dat mijn instagram helemaal perfect is, want dat is ook niet mijn doel, maar ik kan jullie denk ik wel wat tips geven voor een wat overzichtelijkere feed.   






Tip 1: Zorg voor een thema

Als je een overzichtelijke instagram feed wil hebben is het slim om één thema uit te kiezen. Dat kan een bepaalde kleur zijn die steeds terugkomt of er worden altijd dezelfde soort dingen gefotografeerd (denk aan natuur etc.). Bij mij zie je dat doordat bijna alle foto's heel licht zijn en ze een witte kader hebben.

Tip 2: Foto's 

Je ziet op instagram vaak dat nette foto's waar alles dus helemaal perfect ligt (waar dan dus ook eerst 3 kwartier over gedaan is) meer likes krijgen, daarnaast laten foto's die netjes zijn, je feed er ook een stuk overzichtelijker uitzien. Betekent dat nu dat je alles helemaal perfect moet neerleggen voor die likes? Nee dat vind ik niet! Ik vind spontante foto's namelijk ook echt super leuk! Soms zijn ze zelfs wel leuker!

Tip 3: Maak mooie foto's

Ja, als je een overzichtelijke instagram feed wil hebben is dat natuurlijk heel leuk, maar dan is het wel verstandig om mooie foto's te maken. Daar heb je echt niet per sé een spiegelreflexcamera voor nodig, dat kan ook gewoon met je telefoon! Zorg ervoor dat het beeld scherp is en dat je mooi licht hebt (zonlicht is het mooiste) en klikken maar. Probeer vooral verschillende hoeken uit, dat zorgt vaak voor de leukste foto's!

Tip 4: Wees uniek

Als je een populaire instagram feed wilt hebben is het wel het leukste als je je foto's dan ook zelf maakt. Dat maakt je uniek! Als je namelijk random foto's van het internet afplukt, maakt het jouw feed niet zo bijzonder. Vaak zijn het dan al foto's die je (eventuele) volgers echt al heel vaak voorbij hebben zien komen. Om op te vallen in die massa van instagram feeds kan je daarom het beste zelf je foto's maken. En hoe gaaf is het dan als je uiteindelijk mega populair bent, met alleen maar foto'sdie je zelf hebt gemaakt?

Tip 5: #nofilter maar toch een perfecte foto? JA DAAAAG! 

Als je ziet hoe vaak mensen een perfecte mooie foto plaatsen met de #nofilter dan schrik je je kapot. Hoe kan het dan dat bij jou die foto's nooit zo mooi zijn als je ze niet bewerkt? Nou dat is vrij simpel, negen van de tien keer zijn de #nofilter foto's wel helemaal bewerkt etc. En is dat erg? Nee ik vind van niet. Ik kan uren spelen met de helderheid van een foto en ik post een foto pas als ik er helemaal 100% tevreden over ben (ja dat kan soms nogal wat tijd kosten, maar dat heb ik er graag voor over, want ik vind het leuk!) :)
Je kan natuurlijk de filters gebruiken die je op instragram zelf hebt, maar zelf gebruik ik liever een bewerkingsprogramma. Voor mijn instagram foto's gebruik ik graag de app Instasize, deze app is helemaal gratis en ik ben er echt dol op!
Ik hoop dat jullie wat aan deze tips hebben gehad en als je nou zelf nog tips hebt voor mij, zet ze dan onder bij de reacties, dat zou ik heel leuk vinden! Alle foto's uit dit artikel komen van mijn eigen instagram feed.  
Ik zou het super leuk vinden als jullie mij zouden volgen *uhm zelfpromotie uhm* 

Tot snel!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow